onsdag 27 juni 2007

Yipee-ki-yay din fåntratt













Ja så har sommarlovet börjat även på byråerna. I Stockholm möts vi stackars medborgare av denna trötta kampanj gjord av sommarvikarierna på eventbolaget Rumble. Bilvraket uppmärksammas även i Dagens Media: "Vi tror att vi sticker ut i bruset med det här eventet, säger Linnea Wiklund, publisher på Twentieth Century Fox".

Vi på Institutionen gillar egentligen lite annorlunda reklam. Egentligen. Men en gammal risig Starcraft som först sprängts av några svennar i ett TV program för att sedan återanvändas i Kungsan. Nej då är vi inte roade längre. Ge oss ett flyplan på väg att störta in i Slottet, en tunnelbanevagn på väg att mosa operakällaren, en buss som rammar NK. Då kanske vi höjer på ögonbrynen.

Bilden hittade vi hos David Nilsson

Reklamfeber gillar det tydligen

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för ännu en naken sanning som svider skönt. Jag är övertygad om att inte ens byrån gillar vad de själva gör och har gjort.